Laura Ziani & ELBA går sammen og udgiver single
Med ærlige linjer og et sårbart, nærværende udtryk sætter ELBA og Laura Ziani’s nye single “itu” ord på den ubalance, der kan opstå mellem to venner. Omkvædet “For jeg ka’ ikk’ vær’ der for dig / som jeg ville ønske lige nu / har ikk’ mer at gi’ af / for så går jeg selv itu” rammer essensen. Hvis man giver mere, end man har, så går man selv i stykker.
“Jeg synes det er så svært at være i en ubalanceret fase med sin ven, fordi det ikke er ligeså oplagt som i romantiske relationer at tage en dybere samtale om noget svært i relationen. Men jeg tror, man skal prøve at turde at sige sin sårbarhed højt. Sådan tror jeg, venskaber kan overleve den slags faser”, siger Laura Ziani.
“Jeg var selv lige kommet ud af et langvarigt forhold og kunne mærke, at jeg ikke havde det samme overskud til andre, fordi jeg var så fyldt op. Det føltes både skamfuldt, men også interessant at dykke ned i kunstnerisk.” supplerer ELBA.
“Jeg havde længe tænkt på, hvordan Lauras og min stemme ville lyde sammen. Der er noget i Lauras udtryk, der føles som en naturlig forlængelse af det, jeg selv forsøger at sige med min musik. Så jeg rakte ud til hende på Instagram – uden nogen stor plan, bare en mavefornemmelse“, fortæller ELBA. Mavefornemmelsen viste sig at holde stik. De mødtes ved klaveret, og det, der opstod i rummet den dag, blev siden formet af producer Birk Storm, til det der nu er blevet til “Itu” – en minimalistisk, elegant og virkningsfuld produktion med fokus på de to stemmer og deres samklang.